Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De Grote Reis

  • Jan

    Op dit moment ben ik met WO bezig in de Grote Reis. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wilde het eigenlijk als bronnenboek gaan gebruiken voor onderwerpen, want niet alles lijkt me interessant.

    Ik zie jullie reactie graag op het prikbord verschijnen!

  • Jena-Paul

    Ha die Jan,

    Wij gebruiken ook niet alles, we overleggen met elkaar welke thema's we kiezen.

    We werken vier keer per week aan De grote reis en de kinderen genieten het meest van de interactieve voorleeslessen waarbij ze zelf ook een stukje mogen meelezen. Ze hebben na het verhaal zoveel te vertellen en te vragen.!

    Groetjes,

    Jena-Paul

  • Aly

    Wij zijn vorig jaar begonnen met de grote reis als basis voor WO. Wat zij in 1 jaar doen, doen wij in twee in de tweejarige stamgroep. Zo hebben we ook nog tijd voor andere manieren van WO die een aantal jenaplanners bij ons ook willen behouden. De grote reis onderwerpen zijn in die twe jaar uitgezet. De doelen moeten bereikt worden. Darbij mag de uitvoering wel wat afwijken van de Grote Reis, als alles maar aan de orde kom en de onderwerpen goed behandeld worden. Van de onderwerpen die niet uit de grote reis komen houden de leerkrachten bij aan welke kerndoelen ze werken. Na het tweede jaar evalueren we deze werkwijze: Zit er genoeg Jenaplan in, halen e inderdaad de kerndoelen en wat zijn de verbeterpunten.

    Een wat late reactie, maar ik heb net deze site ontdekt.

    Aly ( directeur van een jenaplan school)